Els riscos de reutilitzar les màscares més temps del recomanat
Els riscos de re-utilitzar les màscares
més temps del recomanat.

Pràcticament totes les comunitats autònomes han instaurat la obligatorietat de l'ús de la màscara , amb independència que es pugui mantenir la distància interpersonal de 1,5 metres. Una mesura necessària per frenar l'avanç dels nombrosos rebrots de coronavirus que s'han donat en les últimes setmanes.
Ara bé, cal prestar especial atenció al temps recomanat d'ús de les màscares , i no excedir-se. Altrament, els riscos per a la salut són molt alts. Cal no oblidar que quan portem posada la mascareta higiènica s'acumulen un gran nombre de bacteris en el teixit. Per tant, si en comptes de les quatre hores estipulades, la reutilitzem de manera indefinida, aquests bacteris poden acabar afectant la salut.
Els professionals sanitaris expliquen que la inhalació continuada dels bacteris que s'acumulen en les màscares, al que sumar la manca d'efectivitat per l'ús excessiu, suposa un alt risc de patir una pneumònia bacteriana. La pneumònia és una malaltia que afecta el sistema respiratori, i que evita que l'oxigen circuli correctament per l'organisme.
El principal problema és que la gran majoria de les bacteris de les vies respiratòries superiors o de la boca poden acabar produint una infecció de les vies respiratòries inferiors. Alguns dels símptomes més habituals són els següents: tos seca, febre i dificultat respiratòria.
Això suposa un gran perill per a tothom, però molt especialment per als que han superat el coronavirus , o estan en procés de recuperació. La gran càrrega bacteriana per l'ús indegut de la mascareta pot agreujar el problema.
A més de la pneumònia , hi ha un altre risc relacionat amb l'ús de la màscara durant un període de temps excessiu: també pot afavorir l'aparició de crisis asmàtiques.