Anar sense mascareta al cotxe pot sortir car...
Anar sense mascareta al cotxe pot sortir car....?

La nova normalitat portarà amb si un complement essencial, les mascaretes . El ministre de Sanitat, Salvador Illa, ja va avançar que aquest element seria obligatori sempre que no es pugui mantenir la distància de seguretat i en transport públic, fins que s'aconsegueixi un tractament o una vacuna per frenar l'avanç del coronavirus. Per aquest motiu, és important portar-la sempre a mà i usar-la segons la normativa. Al cotxe hem de tenir en compte quan s'ha de portar i quan no, estar sense ella pot significar haver de fer front a una multa.
Fins a 100 euros per no portar la mascareta al cotxe
A l'hora de desplaçar-nos, hem de tenir en compte l' ús obligatori de la mascareta en alguns casos. Encara que inicialment era un element que no calia, fa unes setmanes, va passar a ser obligatori i es van endurir bastant les mesures per aconseguir el seu ús continuat. Aquesta eina és imprescindible per frenar l'avanç del coronavirus.
Al cotxe no és necessària portar-la si viatgem sols , a canvi, és fins perjudicial, tenint en compte que es respira l'aire contaminat en un espai tancat. Si viatgem amb les persones amb les que convivim, tampoc cal. El contacte és directe i encara que es faci servir mascareta al sortir de casa, la convivència fa que no serveix de res posar-se-fora. Però compte al viatjar amb amics o familiars amb els que no convivim, en aquest cas és obligatòria.
Sortir durant la nova normalitat significa posar-se la mascareta no només en el transport públic, també en el privat. Si la policia intercepta un vehicle en què els seus ocupants no porten la màscara, la multa pot arribar fins als 100 euros . Una quantitat que es pot evitar tenint sempre en el vehicle la mascareta o portant-la a sobre per als moments en què es necessiti. Fins que no es pugui disposar d'una vacuna o forma d'efectiva de tractar el virus serà obligatòria sense tenir en compte la fase del desescalada.