e BANDO AJUNTAMENT. Estat del pla de desescalada al municipi d'Artesa de Segre

NOTA INFORMATIVA: 

Estat del pla de desescalada al municipi d'Artesa de Segre

imagen

NOTA INFORMATIVA
Ahir el Ministeri de Sanitat espanyol va decidir tirar endavant el pla de desescalada que va proposar la Generalitat de Catalunya. En aquest pla, i centrant-nos en el nostre territori, Catalunya queda dividida en nou regions sanitàries per les quals, de manera independent per a cadascuna s'anirà valorant el canvi de fase.

El Pla de transició cap a una nova normalitat divideix el procés de desescalada en quatre grans fases. S’estima que cadascuna d’aquestes fases durarà dues setmanes i que el procés culminarà amb la situació de nova normalitat, prevista cap a finals de juny.

Totes aquestes nou regions sanitàries, actualment, ens trobem dins la fase 0. No obstant, d'aquestes nou, el proper dilluns dia 11 de maig l'Alt Pirineu, el Camp de Tarragona i les Terres de l'Ebre passaran a la fase 1.

La nostra regió no. Per tant, seguirem en la fase 0 fins a nou avís.


Què comporta la FASE 0? Què puc fer?

En aquesta fase s’estableixen mesures d’alleujament comunes, com ara la sortida dels menors de 14 anys o dels adults per a la pràctica esportiva individual.
En el nostre cas, les sortides es poden fer en horari de 9 a 23h, un cop al dia, dins el propi municipi i sense formar agrupacions de persones a la via pública.
També es reprenen parcialment les activitats econòmiques, com ara el petit comerç amb cita prèvia, i els restaurants i les cafeteries amb servei per emportar. No es reobren les terrasses.
Es recomana l'ús de mascareta durant els passejos, sortides a la compra o tràmit de gestions.
Cal mantenir una distància de 2 metres entre persones.

Per tenir més informació sobre les fases de la desescalada podeu clicar aqui: fases de la desescalada.


Fins a nou avís, les recomanacions i restriccions segueixen com fins ara.
Fem una crida, de nou, a la responsabilitat, al compromís i al respecte.
Cal seguir alerta, seguim en estat d'alarma i en situació de pandèmia mundial.
Donem sentit a tot l'esforç que hem fet fins ara.
Resistim.
Ens en sortirem.


Artesa de Segre, 9 de maig de 2020