UN DIUMENGE DE PASQUA PER RECORDAR
UN DIUMENGE DE PASQUA PER RECORDAR

UN DIUMENGE DE PASQUA PER RECORDAR
El Diumenge de Pasqua és pels artesencs i les artesenques un dia festiu. Un dia en que durant el matí, els carrers d’Artesa, s’inunden de les veus dels i les nostres caramellaires, que ens desperten, ens fan sortir al carrer, i ens fan gaudir de les cançons més tradicionals i emblemàtiques del nostre municipi. En definitiva és un dia de tradició, un dia de família, un dia d’aplec, on veïns i veïnes ens felicitem la Pasqua, ens trobem a la Plaça de l’Ajuntament cantem plegats i plegades i escoltem el discurs del president de les Caramelles i de l’Alcalde. En resum, és un dia que fem poble.
Aquest any, però, donades les circumstàncies, vam veure des d’un inici que no seria així. Tot apuntava que enguany ens quedàvem sense celebrar la Pasqua, sense sentir les nostres cançons, sense que els i les caramellaires es poguessin vestir amb la faixa, la barretina, el mocador, el seu pantaló negre, la camisa blanca i, per descomptat, les espardenyes envetades. Aquest és l’escenari que se’ns plantejava, i no el podíem deixar passar.
El Grup de Caramellaires s’ha mantingut actiu, motivat i ens ha fet estar alerta a les seves xarxes socials durant tota la setmana. Ens han fet creure en una iniciativa que no sabíem pas la repercussió que tindria. La imatge d’ahir d’Artesa va ser totalment d’unió, caramellaires vestits i vestides com a tals, en el seu dia, amb les veus altes i clares des dels seus balcons i finestres ens van convocar a veïns i veïnes a cantar plegats. Tothom, petits i grans, vam sortir a cantar, a felicitar-nos la Pasqua i a donar valor i força a aquesta Associació. El dia d’ahir va ser un èxit pel qual totes i tots ens hem de felicitar.
Només queda dir que, des de l’Ajuntament i en especial des de la Regidoria de Fires, Festes i Associacions, volem transmetre els nostres i més sincers agraïments. En primer lloc, a les Caramelles d’Artesa de Segre “La Dàlia Blanca d’Artesa de Segre”, per haver volgut tirar endavant aquesta iniciativa. Per descomptat a ràdio Artesa de Segre i als seus membres col·laboradors per ajudar en la part tècnica. També a Protecció Civil per acompanyar al nostre veí voluntari a fer una gravació aèria amb dron. Moltes gràcies a tots/es aquells/es fotògrafs i fotògrafes que vam captar instantànies úniques.
Però per descomptat, moltes gràcies a tots i totes vosaltres, artesencs i artesenques, per fer-ho possible.
Gràcies per ser tant valents i valentes en aquests moments. Seguim així. Molts ànims.
Tot anirà bé.
Moltes gràcies.
Ajuntament d'Artesa de Segre
13 d'abril de 2020