L’ANC aposta pel consum estratègic de país

L’ANC aposta pel consum estratègic de país
Cues per informar-se sobre la possibilitat de contractar serveis bàsics a empreses catalanes.
No coo­pe­rar amb els pilars del poder polític opres­sor. Aquesta és la idea: que el con­su­mi­dor català bus­qui alter­na­ti­ves a les empre­ses de l’Íbex 35 i que sus­ten­ten el règim del 78 i s’obri a alter­na­ti­ves afins i empo­de­ra­des amb el país i, quan cal­gui, amb la idea de República Cata­lana. Amb aquest objec­tiu l’Assem­blea Naci­o­nal Cata­lana, ANC, va mun­tar ahir al Pla de Palau de Bar­ce­lona la fira Eines de País, amb enti­tats de sec­tors “estratègics”, entre els quals l’energètic i les tele­co­mu­ni­ca­ci­ons, amb caràcter propi i des­mar­cat dels poders fàctics de l’Estat espa­nyol. La fira va expli­car al gran públic què és el “con­sum estratègic” i va insis­tir en la força que té la gent del país amb cada una de les deci­si­ons de con­sum diàries.
Un cop va dei­xar de ploure, a mig matí, hi va haver cues per dema­nar infor­mació als dife­rents estands mun­tats al Pla de Palau. A Cat­gas, l’empresa cata­lana d’ener­gia; a Fibra­cat i Par­lem Tele­com, de tele­co­mu­ni­ca­ci­ons; a Mútua­cat o Mus­sap, d’asse­gu­ran­ces. Tot­hom volia saber què suposa fer un canvi de com­pa­nyia i què costa. La coo­pe­ra­tiva Opci­ons, per exem­ple, va expli­car que a més d’asses­so­rar fa el canvi de com­pa­nyies a tots els qui s’hi asso­cien. Un dels res­pon­sa­bles va dir que el con­sum “és una eina de trans­for­mació social pode­rosa” i que s’ha d’apos­tar pel “con­sum cons­ci­ent”.
Un altre dels cavalls pels quals aposta l’ANC són les cam­bres de comerç (“Què suposa tenir unes cam­bres de comerç que ara tre­ba­llin per la inde­pendència? Que impli­cava que tre­ba­lles­sin per l’auto­no­misme com fins fa poc?”). I, a més, els col·legis pro­fes­si­o­nals i els sin­di­cats que res­pec­tin l’exer­cici del dret a l’auto­de­ter­mi­nació de Cata­lu­nya. En Marc, de l’Inter­sin­di­cal-CSC (sin­di­ca­lisme repu­blicà, sin­di­ca­lisme de classe), va asse­gu­rar, per exem­ple, que en dos anys han pas­sat de 1.000 a 5.000 afi­li­ats.
Una de les para­des era la del Cer­cle Català de Nego­cis, CCN, on a banda d’infor­mació es va repar­tir Raons pel sí. Per a inde­pes que encara no saben que ho són, el dar­rer estudi d’Albert Pont amb dades empíriques i xifres i gràfics que demos­tren que amb la inde­pendència el model econòmic català seria més pro­duc­tiu, soci­al­ment més just i política­ment més par­ti­ci­pa­tiu. L’ANC tenia en aquesta fira un punt per rebre visi­tants inter­na­ci­o­nals i un altre on es van fer xer­ra­des de, per exem­ple, la importància de la llen­gua pròpia i de fer-ne ús.